תהליך אימון זוגי

תהליך אימון זוגי

החלום של כולנו הוא לחיות בזוגיות אמיתית, מספקת, טובה וחיובית. אולם בפועל לפעמים נוצר פער גדול בין הרצוי למצוי. זוגות מתמודדים עם המון דברים שעשויים לפגוע בתקשורת הזוגית כמו למשל כניסתם של ילדים לתמונה, שינוי קריירה, משברים, בעיות פרנסה או בריאות ועוד. מצבים כאלו ואחרים יכולים להוציא את מערכת היחסים מאיזון ולא תמיד בני הזוג יודעים מה לעשות כדי להחזיר את המצב לקדמותו. תהליך אימון זוגי יכול לעזור לכם ללמוד לתקשר יותר טוב, לומר את כל מה שלא העזתם להגיד ולהתקדם קדימה יחד. אולם כדי להתחיל תהליך אימון זוגי, צריך ששני בני הזוג יהיו שותפים ומחויבים. קחו בחשבון שתהליך אימון זוגי יהיה מוצלח אם לפחות אחד מהצדדים יהיה מוכן לעשות שינוי תקשורתי, לאמץ זווית ראיה שונה ולקדם את מערכת היחסים.

אם לא תתקשרו לא תצליחו לגשר על פערים

כאשר אנו נמצאים בזוגיות אנו מאמינים שתפקידם של בני הזוג שלנו הוא למלא את כל צרכינו ולגרום לנו להיות מאושרים. באופן מדהים, אנו אף פעם לא מדברים על כך, פשוט יוצאים מנקודת הנחה שזאת המהות של הזוגיות. ומדוע? כי אנו כל כך אוהבים אחד את השני עד שחושבים שבני הזוג שלנו ידעו בדיוק מה אנו רוצים וצריכים, גם אם לא נאמר להם. למרבה הצער, אמונה שכזאת היא כמו פצצת זמן מתקתקת שרק מחכה להתפוצץ. תקשורת היא חבל ההצלה של כל מערכת יחסים, אם לא תאמרו זה לזו מה אתם רוצים, גם לא תקבלו זאת. אם לא תכריזו קבל עם ועדה מה הצרכים שלכם, לעולם לא תדעו אם בני הזוג שלכם מסוגלים לעמוד בהם, או לא. ואז כשהציפיות לא עוברות את מבחן המציאות יהיו אכזבות. תהליך אימון זוגי עוזר לכם לגשר על הפער שנוצר וללמוד לתקשר נכון.

כיצד תהליך אימון זוגי יכול לעזור לכם?

תהליך אימון זוגי אצל המגשרים יכול לעזור לזוגות שחווים בעיות בזוגיות ליישב את מערכת היחסים שלהם. אם אתם ובני הזוג שלכם עוברים תקופה מאתגרת והרגשות סוערים, זה עשוי להיות מעט קשה לדון בסוגיות שנמצאות על הפרק, קל וחומר לפתור אותן. באמצעות גישור תוכלו להפוך את התקשורת הזוגית להרבה יותר אפקטיבית, ללמוד להביע את דעותיכם ורגשותיכם, ובסופו של התהליך, גם למצוא דרכים הדדיות להתקדם. מגשרים מיומנים הם אשפי הקשבה ומהווים צד ניטרלי ואובייקטיבי. הם יכולים לשאול את כל השאלות הנכונות כדי להבין את המקור לקונפליקט, ולעזור לכם לנהל משא ומתן, תוך ביסוס תקשורת הרבה יותר חיובית.

מה היתרונות של תהליך אימון זוגי?

תהליך אימון זוגי מציע המון יתרונות, ביניהם:

  • מאפשר ללמוד כיצד לפתור סכסוכים בצורה בריאה – מגשר מקצועי יצייד אתכם מיומנויות תקשורת, הקשבה, כבוד הדדי וניהול קונפליקטים.
  • מאפשר ללמוד כיצד לתקשר בצורה יעילה – כאשר אתם לומדים כיצד להשמיע את הצרכים שלכם בצורה ברורה ופתוחה, ללא טינה או כעס, הנישואין שלכם ישגשגו.
  • מאפשר להסיר אזורים אפורים – צוות המגשרים שלנו יעזור לכם לדון בנושאים שאתם בדרך כלל חוששים לדבר עליהם, ותוכלו לעשות זאת עם ליווי והכוונה מקצועיים.
  • מאפשר ללמוד כיצד להיות אסרטיביים מבלי לפגוע – שני בני הזוג צריכים להיות מסוגלים לדבר על הבעיות בצורה מכבדת ומבלי לפגוע או לקחת ללב את הדברים.
  • מאפשר לראות את בני הזוג – תוכלו לפתח הבנה מעמיקה יותר של בני הזוג שלכם, קל וחומר ללמוד יותר על עצמכם ועל הצרכים שלכם.

מה כולל התהליך?

זוגות מתמודדים עם סכסוכים ומחלוקות לאורך חיי הנישואין. בעוד שישנם סכסוכים שנפתרים מעצמם, אחרים נראים בלתי פתירים ואז עולה הצורך בתיווך. תהליך אימון זוגי מסייע לזוגות שחווים בעיות במערכת היחסים להישאר ביחד ולעבוד על חילוקי הדעות. התהליך מתחיל בכך שהוא עוזר לזוגות לזהות את הגורמים שמחברים ביניהם ולשים על השולחן את כל הנושאים הרלוונטיים לחיי הנישואין שלהם. לאורך התהליך נעשה שימוש בטכניקות גישור למטרת פתיחה ושיפור קווי התקשורת בין בני הזוג. האימון הזוגי עוזר לזוגות להתמודד עם תחומי חיכוך בקשר שלהם, ולבצע שינויים התנהגותיים על מנת להפחית קונפליקטים עתידיים.

מה תפקידו של המגשר באימון הזוגי?

למגשר יש תפקיד משמעותי בכל תהליך אימון זוגי. באמצעות הידע והניסיון שלו בעולמות הגישור הזוגי הוא ילמד אתכם מיומנויות תקשורת ושיתוף פעולה שישמשו אתכם במפגשים וגם בזוגיות שלכם בעתיד. אימון זוגי שם דגש על יישוב נושאים ספציפיים וסיגול שינוי התנהגותי. הרבה זוגות מעדיפים לפעמים לפנות לגישור, פשוט כי הוא אינו מתויג כטיפול. טכניקות הגישור אינן זהות לטכניקות הקיימות בטיפול זוגי וייעוץ נישואין ועם המתווכים, בני הזוג מעלים סוגיות נפיצות במערכת היחסים ובודקים את האפשרויות שעומדות לרשותם כדי לגשר על הפערים ולהגיע להסכמות על נושאים שנויים במחלוקת. זאת תוך קבלת כלים חדשים לתקשורת ומשא מתן. בשורה התחתונה, התהליך מציע גישה ממוקדת ומהירה לפתרון בעיות בזוגיות.

מדוע צריך שירותי גישור ביחסים?

יש אנשים שנשארים אומללים בנישואין עד שהם מגיעים לנקודה שהם מרגישים שאין להם ברירה אלא להתגרש. הם לא מדברים על אומללותם ופשוט הולכים עם הזרם בתקווה שמשהו ישתנה והבעיות יפתרו מעצמן. לעומתם, יש אנשים שמנסים לעשות הכל כדי שהזוגיות תעבוד לפני שהם עוזבים. למרבה הצער מעט מאוד זוגות מחליטים ללכת לתהליך אימון זוגי לפני שהם נפרדים. מסיבות כאלו ואחרות, כאשר היחסים אינם כשורה כן חשוב לעבוד עם איש מקצוע שיעזור לכם לגלות שהקול שלכם חזק וששווה להקשיב לו. שילוב אדם שלישי ניטרלי ולא שיפוטי יכול לעזור להתמודד עם קונפליקטים זוגיים שמטבע הדברים יותר אמוציונליים ונפיצים.

צוות המגשרים שלנו מומחה ביצירת מרחב בטוח עבורכם לנהל שיחה כנה וסודית על הרגשות, הצרכים והדאגות שלם. באמצעות תרגול אוהב ותקשורת חיובית אתם יכולים לשנות מהקצה לקצה את האופן שבו אתם רואים ותופסים האחד השני ולהפוך את מערכת היחסים שלכם לבריאה ומאושרת להפליא.

לפרטים נוספים או לתיאום פגישת היכרות צרו עמנו קשר ונשמח לבנות אתכם תהליך אימון זוגי התואם לצרכים שלכם בדיוק.